23 Aralık 2012 Pazar

Başbakana Mektup

Geçenlerde BİMER'e (Başbakanlık İletişim Merkezi) yaptığım bir başvuruyu burda yayınlamak istedim. Bu konuyla ilgili rahatsızlık duyan birçok çalışan anneyi de duyarlı olmaya davet ediyorum.
"Sayın Başbakanım,
Ben ssklı çalışan bir anneyim. Bebeğim henüz 3 aylık. Ülkemizdeki analık izninin 2 ay gibi kısıtlı bir süre olması nedeniyle tüm çalışan anneler gibi bir şekilde işe başlamak durumundayım. Sağlıklı bir nesil yetiştirmek adına bebeğimi anne sütü ile beslemek istiyorum. Ancak işçi annelere tanınan günlük 1,5 saatlik süt izninin büyük bir kısmı yolda eve gidiş-gelişlerde geçiyor. Hem çalışıp hem çocuğuma yeterli olmak imkansız hale geliyor. Tabii ki çalışmak benim kişisel tercihimdir ve sonuçlarına katlanmak durumundayım. Fakat ülkemizde memur annelerin analık sonrası süt izninin ilk 6 ay 3 saat, sonraki 6 ay 1,5 saat olması, bu konuda eşit davranılmaması biz işçi anneleri düşündürüyor.
Sorum memurlara neden bu hakkın tanındığı ile ilgili değildir. Sorum şu ki; memur annelere tanınan hakların işçi annelere de tanınmasında bir sakınca mı vardır? Bu ülkede memur annelerin bebeklerinin ihtiyaçları ile işçi annelerin bebeklerinin ihtiyaçları birbirinden farklı mıdır? Bu adil olmayan konuyla ilgili yapılabilecek bir düzenleme olduğunu düşünüyorum. Şimdiden bu konuda yapacağınız adil çalışma için teşekkür ediyor, çalışmalarınızda başarılar diliyorum."

2 yorum:

  1. Umarım faydası olur bu mektubun bütün anneler adına teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım olur. Neticeyi burada yayınlayacağım, henüz bekliyorum.

      Sil