15 Aralık 2012 Cumartesi

KOLİK Mİ ?!...

Kolik, sağlıklı bir bebekte ilk üç ay boyunca süren, her gün akşam aynı saatlerde başlayan ve sebebi belli olmayan ağlamalardır. Yüzde kızarma, dizlerini karnına çekme şeklinde kendini gösteren bu ağlamalara gaz sancısıymış gibi yaklaşılması tamamen yanlıştır. Bizde oğlumda birçok kişinin yaptığı hataları neredeyse yapıyorduk. Maalesef bu konuda doktorlarda yeterli bigilendirme yapmıyorlar. Sizlere tavsiyem paranızı boş yere gaz ilaçlarına harcamayın. En önemliside el kadar yavrucağıza deneme tahtası gibi o ilaç senin, bu ilaç benim vermeyin. Öncelikle sakin olun. Evde yapabileceğiniz basit düzenlemelerle bunun üstesinden gelebilir ve bu saatleri bebeğinizi ağlatmadan atlatabilisiniz. Oğlum her akşam babanın eve gelmesiyle yatma saati arasında huzursuzdu.(17:00/21:00) Biz de bu saatlerde ona sessiz, loş bir ortam hazırlıyorduk. Bebeklerin bu aylarda sinir sistemi henüz tam gelişmediği için uyaranlara karşı daha duyarlı oluyorlar. Evde onun huzursuz saatleri geçene kadar TV açmıyor, gürültü vs gibi uyaranları azaltıyorduk. Bazı rahatlatıcı müzikler, bazen yumuşak bir tonla şarkı söylüyordum. Rezene çayınında ilaçlardan daha fazla faydasını gördük. Hem bebeğime verdim hemde süte geçmesi için  kendim içtim. Birde tüm bebekler yumuşak bir battaniye ile (bizimki havlu battaniye idi) sarılmayı severler. Banyo saatini huzursuz olduğu zamana yakın olacak şeklinde ayarladık.  Kolik için yapılabilecek pek çok uygulama var elbette. Ama bizim bebeğimizde bunlar işe yaradı. Benim söylemek istediğim bebeğinizin yaşadığı huzursuzluğun gaz sancısı mı yoksa kolik mi olduğunun önce adını koyun. Koliğin bilinen hiçbir tedavisi yoktur. O nedenle Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok diye düşünüyorum...
Tüm bebeklerin huzur içinde büyümeleri dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder